niedziela, 8 marca 2009

8 Marca



Dedykuję ten już szufladkowy tekst wszystkim kobietom,
dziś w DNIU NASZEGO ŚWIĘTA!!!

Trudno w dzisiejszych czasach nie zauważyć tego zjawiska i nie dyskutować o nim, mowa o feminizmie. Można by nawet pokusić się o osąd, że równouprawnienie szaleje wokół nas. Ten wątek z kolei nierozerwalnie wiąże się z kobietami. O nich zresztą też ciężko nie wspominać, bo o co czy lepiej rzec kogo trwa pierwszy-odwieczny spór; pierwsza była kobieta czy mężczyzna i z czyjego żebra powstała? Zostawmy to jednak genealogom czy innym badaczom minionych epok etc.

Jedno jest pewne bez pierwiastka żeńskiego ten świat nie mógłby istnieć.
To one dają życie, to one podtrzymują przy nim, karmiąc, dbając, doglądając.
Również i później troszcząc się o swe dorosłe już dzieci,a często i o swoich mężów.
Są niezastąpione, dlatego ważne i cenne dla społeczeństwa, brzmi to może wszystko jak historyjka o ptasiej rodzinie. W tej z kolei kobiety mają swoje wywalczone miejsce i odgrywają konkretne role. Zawsze są to istotne zadania niczego nie ujmując ich brzydszym połowom.

Swój mini-cykl rozważań o roli kobiety we współczesnym świecie, przedstawię na przykładzie jej sytuacji w polskiej "prasie serca".

wiek XX przyniósł wyzwolenie kobiet i zmiany w obyczajowości na całym globie. Postępująca ewolucja poglądów na temat płci pięknej doczekała się przeobrażeń w każdej sferze dotyczącej kobiety i jej życia. Miały w tym także udział gazety. Prasa od początku kształtowała i wpływała na swego czytelnika. Jej rola wydaje się być nieoceniona. Mężczyznami kierowała głównie poprzez swoje funkcje informacyjne na kobiety działała w sposób emotywny. Jak wiadomo to one są bardziej uwrażliwione na dobro i zło, czulsze na słowa i działają z pobudek emocjonalnych, dlatego też jak łatwo przypuszczać łatwiej nimi manipulować. A od kiedy polskiej prasie swój udział mają i reklamodawcy, a można mówić o latach 40. dwudziestego wieku, z różną siłą perswazji działano na odbiorcę, którego podzieliły produkty, proszki, mydła i płyny były kierowane do pań, natomiast samochody etc. do panów, oczywiście przy udziale i z wykorzystaniem wizerunku kobiety, który to z kolei miał przyciągać ich wzrok i wzbudzać zaciekawienie oferowanym przedmiotem.

ciąg dalszy nastąpi...

1 komentarz: